091207

Helgen har varigt bra, i fredags var jag och Billy på äventyr i Eskilstuna och Lördagen spenderade vi i Jennys soffa (Dead like me och New Moon <3) fram till kl 14, sen kom Henke och hämtade oss + Jenny och Misty så åkte vi på möte på Morrarö. Så åkte jag och Jenny hem till Henke och duscha, hämta en telefon till Per och lite så, tillbaka till Morrarö. Hundarna älskade all uppmärksamhet dom fick (vilket inte var lite), vi stängde in dom i tvättstugan, efter 10 min var dom ute och lekte med alla igen :D Jaja, vad ska man göra. Sove desto bättre när vi gick och la oss!

Billy har fått mycket mer attityd och självförtroende sen han börja umgås så mycket med Misty, hon är så självsäker och visar honom klart och tydligt hur man beter sig och så vidare. Misty vet tamejfan vart hon har alla fyra tassar, det visar hon klart och tydligt! Folk köper rottweiler och tycker att dom är så coola, men dom har ingen pli på hunden, hundarna vet inte själva vart dom står i olika situationer och så vidare, så kommer Jenny med sin lilla Puli liksom som inte bara tror, utan VET att hon äger världen, är inte sen på att tala om det. Vet precis vad hon tycker, tänker och vill! Vad är coolast igentligen, en väluppfostrad och pålitlig liten hund eller en stor, tex rottweiler, som ser tuff ut, varken ägaren eller någon annan litar på den, den är ouppfostrad och så vidare.

Hundar med en jävla respekt för människan, väluppfostrade och glada hundar är COOLT.
Hundar som folk mest har som trofeer, ouppfostrade, opålitliga hundar är bara töntigt!

Jag vet en tjej som har lite ågren över en sak i detta ämnet kom jag på nu.. Hon vet mycket väl att man inte låter sin egen hund, speciellt valp, träffa dessa hundar, för ens egen hund tar efter. Och det får jag äta upp nu! Jag vet att man ska inte låta valpar umgås för mycket med andra hundar som inte är "klara"! Ändå har jag gjort det och nu gör han en del dumheter som han har lärt av denna andra hund :/ Tur som fan att det är slut med det nu så vi bara kan fokusera på att träna bort dessa beteenden! Jag var på väg att få exakt den hunden jag INTE ville ha men det är ingen annan är mitt eget fel, man blir lite hemmablind tror jag.

Jag är jävla glad att det blev som det är i alla fall :D



Nu har jag skirvit en massa osammanhängande skit som
jag inte ens vet vilken kategori jag ska stoppa det i.. Hm!


Slänger in lite bilder också från helgen..

3 st från Lördag morgon kl 08.00 i Djurgårdsparken, på väg till Jenny och 1 st hemifrån Jenny!



M o r r a r ö :










jennie om 091204:
kan kommentera varje inlägg du skriver men jag
är nog ingen person du vill läsa något ifrån... ;)
Svar: Jamen jo tack, Jenna. Gör det! :) Det vill jag nog visst!


Kommentarer
Postat av: jennie

Then you have my comment here.

Inte för att jag kan så mkt om hundar, jag kan ju bara relatera allt till hur en häst fungerar men så mkt som jag har förstått så är hunden också en form av flockdjur som behöver en ledare - precis som hästen?



Men för att stimulera en unghäst behöver den få utlopp för sin energi - med unghästkompisar? Är det inte likadant för hundar?

2009-12-07 @ 05:40:50
URL: http://discrepancy.blogg.se/
Postat av: Malin

Aa, fast.. ne! En hund skall arbetas för att få ur energin, leka med en kompis ibland absolut. Till skillnad från hästar som man inte kan aktivera ordetligt fören vid 2-3, om jag inte har helt fel. En hund som bara leker med kompisar lär av dom mer än ledaren (ägaren), tar liksom åt sig och växer upp av denna andra hunden. Om min hund umgås massor med en annan hund som skäller på andra hundar tex så kommer min hund också börja med det. För i en flock så lär dom äldre djuren dom yngre, de yngre tar åt sig allt från de äldre. Den äldre hunden skäller på en annan, den yngre gör likadant för att den äldre talar om att det är så man ska göra. DÄRFÖR ska inte unga hundar umgås för mycket fören den ena är "klar" så den inte lär den yngre dumheter. Fattaru?

2009-12-07 @ 06:13:16
URL: http://spotbornejustandfair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0