091211

Dagen idag ser ut som följande:
En långpromenad om någon timma med Billy, idag går
vi åt andra hållet på landsvägen och ser om vi han hitta
en bättre runda, den igår var inte av någon kvalitet alls.
Klockan 14 sicker vi till Wizeguy i Uppsala, ska träffa
något paintball lag där och så, jag vet inte så mycket
exakt, inte så säker på att jag bryr mig heller..


Söndag blir det så klar Älvsjömässan och kolla på alla fina
Dalmatiner som är där, nästan 50 st va? Har jag för mig,
som sagt, noll koll.. Titta på Jenny och Misty ska vi göra då
också, som befinner sig i rasmontern för Puli :) Det blir kul!


En fundering, Billy är nio månader nu, och behöver röra på
sig, men min hjärna är helt insnöad på det här med att inte
gå långpromenader innan dom växt klart / Hd/Ad rönkats och
allt annat som sägs.. Hur är det igentligen? Han är liksom en
9 månaders hanhund, mycket testosteron och andra hormoner
som hoppar och studsar i hela hunden, han måste liksom ut
och röra på sig, bara huvudaktivering är inte tillräkligt. Kan jag
gå långpromenader utan att han tar skada av det?

Jaja, idag blir det en i alla fall, så är det!




Och just det:



GRATTIS ALLA DANIEL'AR PÅ NAMNSDAGEN!

Kommentarer
Postat av: Klara

Vad jag har fått för mej så ska man ta det lugnt med långpromenader första året, men sen beror ju det på fort hunden växer och allt sånt. Ikaros växte ju som fan första året och fick växtvärk, så där struntade jag helt i långpromenader. Men att leka han trött utomhus när han är lös, funkar det? Annars har ju spår och sånt en sövande effekt ;)

2009-12-12 @ 00:50:21
Postat av: Malin

Jag har typ 20 kvm asfalt att leka med honom på här så det blir liksom ingen kvalitet, självklart gör jag det men han kan liksom inte rusa av sig ordetligt :/ Spår och sånt gillar han ju, men har inget vettigt ställe att lägga spåret på utan att behöva gå typ 1 km.

2009-12-12 @ 07:06:43
URL: http://spotbornejustandfair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0