100413

Billy och jag går Canis klickerkurs online, vi är på dag tre och nu börjar träningen på riktigt.

Dag 1 gick ut på att ta fram 4 godissorter som hunden tyckte extra mycket om för att ha som förstärkelse, jag vet redan att jag kör med köttfärs, köttbullar och korv som förstärkelse.
Dag 2 gick ut på att klicka in hunden, men jag har redan gjort det så jag valde att gå ut med Billy lös och klicka när han kom i närheten av mig, 1 meter ungefär hade jag som radie. Tillslut gick han brevid mig vart jag än gick och då klickade och belönade jag jätte mycket. Efter ett tag började han även söka ögonkontakt och då stod jag stilla och klickade och belönade det. Detta valde jag alltså att göra själv eftersom att jag har sån jävla träningslust just nu. Det ingick alltså inte i dagens uppgift.

Dagens del i kursen är: Targetstick! Läs mer om det här.

Kommer fortsätta uppdatera om hur det går här, men i natt åker
Henrik till Malaga och tar med sig datorn vilket innebär att jag får
använda mig av den lilla Eee PC'n med Engelskt tangetbord, alltså
inga Å Ä och Ö'n, de kommer ersättas av A'n och O'n. Hoppas ni
kan läsa det jag skriver endå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0