110715

Hej. Länge sen sist, men kan börja med att påpeka ang. inlägget innan: Det blev aldrig någon klickerhund av min hund, han är för omotovierad av godis och för beroende av mig för att det ska funka till 100% med bara klicker. Vissa trix och sånt kan vi fortfarande använda klickern till på kul liksom men i övrigt, nej. Anledningen till att det inte skrivits så mycket här är för att vi inte gjort så mycket vettigt för att Billy blivit storebror till en människovalp som heter Sigge! :) Han är nu 5 månader och börjar ge utrymme för att kunna koncentrera mig på något seriösare med Billy. Har träffat en helt underbar kille (som också heter Billy) som har ställt upp och hjälpt oss att få prova på att spåra (bruksspår) vilket hunden verkade tycka var väldigt intressant. Så nu har vi fått i läxa att lägga 3 spår 3 dagar i veckan i 2 veckor, då ska vi ses igen för att se hur långt vi kommit med apporterna och ta allt ett steg längre kan jag tänka mig. Denna Billy fick även för sig att vi minsann skulle börja med lydnad också, så under dessa två veckor ska vi få till någon form av fotgående. På traditionellt vis med korrigeringar och mycket beröm. Det går så mycket bättre än med godis och fjäsk! Faktiskt. Imorgon bitti är det utställning, dock inte för Billy. Ska ställa min pappas tjejs Tax i Hallstahammar. Men efter det ska jag prova att lägga tre spår på egen hand. Försöka få med syster för fotografering också!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-07-16 @ 00:39:11
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: erika

Jag är så förbannat stolt över er.

2011-07-18 @ 17:28:41
URL: http://lazys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0